måndag 28 maj 2012

att strosa

Lördagen i Göteborg var lika varm som underbar. Vi skyndade oss inte ett spår, sov tills vi vaknade, åt frukost länge och fnisset, alltid detta fantastiska fniss som vi bär med oss sedan barndomen. Vi styrde kosan mot Järntorget och designmarknaden på Pustervik,  riktigt bra utbud, väldigt till och med. Jag shoppade en bastard (nedan) och en silverring, båda så fina att de får egen plats i separata inlägg.
 Hej hej alla bastarderna.
Sedan strosade vi genom Haga, vi lunchade på Café Kringlan och tittade in i en och en annan antikaffär. De ligger tätt i Haga, vissa bättre än andra, tex Fåfängan Antik - det är ett slags himmelrike på jorden.
Slutligen landade vi på Artilleriet, den bästa inredningsbutiken by far, allt är fint och inspirerande. Efter inredning kaffepausade vi på bageriet intill och när energin gått upp lite tog vi oss sakta hemåt för vila, balkonghäng och lite bubbel.

Jag strosade i mina urgamla bermudas fr H&M, blus fr samma ställe och sandaler fr DinSko....plus att jag bar runt på min kavaj fr Acne hela dagen.....vilken tur ;-)

1 kommentar:

Garderobenmin sa...

Librarybeth - precis!