söndag 29 mars 2015

Tant Johannas Månadens lista mars

Hänger i sista stund på Tant Johanna och hennes månadslista! Här hittar du hennes!

Kaffekopp; nio av tio gånger väljer jag den här favoritkoppen hemmavid. Loppisfyndad, tror av Lousie Adelborg för Rörstarnd (ni vet kvinnan bakom Swedish Grace).
Resmål; Den senaste tiden har varvats mellan fjällturer och Sthlms-trippar. Trevligt båda men i Sthlm leker jag bättre.
Musik; Varje vår vill jag lyssna på Lisa Ekdals första skiva där den här såklart finns med. Den säger vår, hög klar luft, ljusa himlar och frihetskänsla för mig.
Bil; Vår nya fina Wolksvagen Touran!
 Skor; De här fina fr H&M Premium vill jag ha till sommarens bröllopsfester. Festliga och rediga.
Citat; Det sa hon bra.

Mat; min senaste passion, gröna sallader. Tex denna med haricoverts, sojabönor, lätt-kokt broccoli, sallad och gurka. Häll över en örtig vinigrette, rostade solrosfrön och pricken över i - citroncest. Jag kan äta en balja själv!
 Swatshirt; Yes please till denna prickiga fina fr Marc By Marc Jacobs
Frisyr; Mitt hår ger snart upp i brist på omtanke...jag drömmer om fräsch färg och långa lämngder...detta kallas tydligane salted caramel och ska vara en mindre skarp variant av ombren. Men jag skulle gärna lära mig att få till lite mer struliga uppsättningar också, som en låg flätad uppsättning tex. Här finns en tutorial!
Bok; På sängbordet ligger Tartts Steglitsan och väntar på min ork. Kanske i påsk!?

Inga kommentarer: