onsdag 30 december 2009

Julkalas i min by

Eftersom julafton tillbringades med Makens familj blev det julkalas hemma hos min ett par dagar senare. Istället för julbord körde vi på flott trerätters med fördrink, jag styrde med förrätten, Mamma med varmrätten och Svägerskan tog med den äran hand om desserten. Det var hur mysigt som helst och vi hade sån tur att Tomten dök upp en gång till ;-) På julafton sa Kiddet lite förvånat, efter att Tomten hunnit dela ut två paket, -konstigt, en tomte som klätt ut sig till min farbror.....släkten jublade och Tomten fick en fnissattack. När årets andra jultomte kommit och gått och Morfar åter satt i soffan tittade Kiddet finurligt på honom och sa -du hade på dig en röd tomtemössa mojfaj......haha, som vi vuxna håller på liksom. 
Jag kände mig så blank och julfin i min gröna sidenklänning, min lilla kula är en mycket bra prick över i´t, piffar upp det mesta liksom. Bältet är nog ett av mina bästa tips för den nygravida om man vill poängtera sin lilla kula men inte känner för mammakläder alldeles ännu. Klänningen fr InWear, bältet H&M, klackar fr DinSko.
Min Mammas fina julpyntade matsalsbord blev förevigat, vita julblommor är så underbara, speciellt Azaleor. Efter själva julafton är det egentligen den enda färg jag vill ha på blommor. Så snyggt till Mormos fina brodyr och Mammas silversaker. 
Själv blev jag så nöjd med min förrätt att den också blev förevigad. Smörstekt toast med kallrökt lax och räkor, till det en sås gjord på creme fraiche, vitt vin och saffran. Ooh my lord så gott.

Inga kommentarer: