torsdag 1 juli 2010

Livet är gott - NOT

Ok, jag gillar inte att blogga om deppgrejer men nu behöver jag köra en klagosång för att inte gå i bitar. Är det då aldrig någon jävla ände på alla mina krämpor som jag dras med pga denna graviditet. Först mådde jag illa, sedan kom den två månade långa huvudvärken, efter det pajade matsmältningen och jag fick en mycket smärtsam överproduktion av saltsyra, efter det kom foglossningen som ett brev på posten och sedan avrundade jag graviditeten med en svår havandeskapsförgiftning som lämnade efter sig ett blodtryck som inte ville gå ner. Så trodde man ju att jag var klar, bebben ute, blodtrycket under kontroll, ungen äter och går upp i vikt, men då MJÖLKSTOCKNING! What the fuck!!!!! Ont så in i h####te, feber och allmän kymighet. Tack och lov att vi är i norr så att vi har back up, tack och lov för Maken (som vid det här laget borde vara rätt trött på att ha en fru som aldrig mår bra), tack och lov för vänner som är läkare och hjälper en med medicin när det inte går att nå någon i sommarsveriges sjukvård.
Jag har kläder på mig.....men över och under har jag otaliga lager av fetvadd, yllefiltar och koftor...inget att se alltså. Men snart kommer jag starkt.

MVH / Butter i norr

11 kommentarer:

Jenny sa...

Stackars, stackars dig!!! Många krya-på-dig-kramar här från södra delen av landet. Ta hand om dig och brösten. Jag lovar, det går över och blir bättre snart.

Anonym sa...

Fy vad jobbigt. Krya på dig - hoppas du snart mår fint igen och kan återgå till att bara njuta av sommaren i norr. Hälsa hela familjen. Kramar från oss genom fru O

B sa...

Åh stackars lilla plutt! Bra att du har en massa praktiskt stöd i all misären!

Sara sa...

Krya på dig!

AnnaK sa...

Hej raring!
Vi tänker på dig och tycker synd om dig och du förtjänar inte att må dåligt!
Många kramar från oss i söder.
A&N

Unknown sa...

Tips från en som hade tre mjölkstockningar: Lägg vitkålsblad på det onda...skär lite i bladet först. Låter skumt, men funkade bra för mig. Är du less på alla tips och goda råd så är det bara att strunta i detta. Krya på dig!

marit sa...

oh no darn!! shit vad segt! Jag fattar att du känner dig less! Försökte ringa dig häromdagen, men såg precis på bloggen att din telefon inte funkar, provar igen sen! Massor med kram och hoppas att du blir helt helt frisk snart!! M

Snart tretti sa...

Huff! Stakkars! Det der var min største frykt! Jeg kjøpte meg ULLbh fra Babyshop som har fungert utmerket, syns de ullinnleggene ble så klumpete! Et tips bare:)

God bedring, og håper at du nå har fått din kvote!

Gunilla sa...

Stackare! Lätt till när det är sommar och man gärna vill gå bar. Det hände mig i maj månad för 24 år sedan. Hoppas du snart mår bättre!

Att ha det gott sa...

Åhh stackare Hoppas att du snart är på banan igen

Garderobenmin sa...

Alla Fina Ni - Tack! Vilken boost jag får av er! Kram. Tuttarna mår bättre nu ;-)