måndag 12 juli 2010

Varma dagar å ingen ac

Så svettigt det har varit idag, fast bara när jag behövt vistas i bil. Vi har gjort en räjäl möbelvaruhus-turné idag. Fynd har gjort och jag ska äntligen bli ägare till en soffa i Howard-modell. Jiho! Eftersom vi skulle storhandla hade vi lånat Svärfars bil med stora flaket...och ingen ac, ojojoj, jag hade glömt hur varmt det kan bli i en bil. Men det gick bra och grejerna (ett berg) står nu här och väntar på montering. Frivilliga monterare bjuds på pizza ;-)
Efter denna brottningsmatch orkade ingen laga mat, istället gick vi på lokal med fina kompisen, sedan mötte fler upp och nu sitter jag nöjd här hemma med en känsla av gapskratt som fortfarande dröjer sig kvar i kroppen. Kanske några av de allra roligaste vännerna! Maken lämnade jag kvar ute på stan, jag och Kid2 knatade hem själva genom ett soldränkt Härnösand. Otroligt vackert kvällsljus och vansinnigt lyxigt med varma kvällar. Jag glider denna kväll runt i långklänning fr Oasis, över den ett linne av okänt märke som jag tror att jag snott av misstag från Svärfar....oops. I öronen mina stora hängen fr Indiska.
Bubbel beställdes.
Fin utsikt från Hamnkrogen. Jag åt suveränt god mat, lammfilé med getostlasagne och rabarberpanncotta med hackade jordgubbar till. Överaskande gott, riktigt riktigt bra. Kul!
Kvällssol på Domkyrkotornet.
Ljuset!

Inga kommentarer: