tisdag 14 december 2010

när nöden är som störst måste du leta i den egen garderob

Beakta innan du läser detta; jag använder ord som analysera, nöd, problem och urlakad för att skriva om detta synnerligt ytliga och banala ämne. Ta det med en klackspark och blir du provocerad kanske min blogg inte är ditt forum ;-) OCH oroa dig inte, det finns allvarliga ämnen i mitt liv, saker att grubbla över, oroa sig för, sakna och sörja men de hör inte hemma här. Min blogg handlar först och främst om inspiration och glädje, om min garderob och lite av mitt liv ;-)

Just det, nöden var det ja. Jag känner mig an aning urlakad på inspiration, ni vet så där då det känns som om man aldrig haft något snyggt på sig någonsin. Då är det bra att ha ett stort arkiv av outfits att gå tillbaka i. Sagt och gjort. Det visar sig, överraskande nog ;-) att jag har massor med kläder...snygga kläder som jag tom har lyckats bara ihop på allehanda snygga sätt. Who knew? Jag lyckades även analysera fram orsaken till mitt nuvarande problem, det är mer än 10 år sedan jag levde i sån lånvarig kyla som jag gör nu. Inga skor funkar, inga av de gamla ytterkläderna och jag har inte riktigt löst gåtan om hur mina gamla grejer ska matchas för att passa ett vinterliv i -20. Så nu ska jag grubbla lite på det, klicka runt lite på webben. Stay tunded.

4 kommentarer:

B sa...

Väl analyserat! Vi lyssnar härmed intresserat på fortsättningen! Hur du pälsar på den minsta ungen hör kanske inte hemma här, men det har jag lite svårigheter med även i -10 grader (visserligen uschliga fuktiga göteborgsminusgrader). Själv har jag gått half in på funktionsplagg, half in på rysk glamour med Pälsmössa.

Garderobenmin sa...

B - låter lite som min kombo fast jag letar fortfarande efter den perfekta pälsmössan. Dock måste man se upp, häromdagen lånade jag svärmors gortexkängor, till min stora rock. Oops, när jag såg mig i spegeln såg jag ut som en galen uteliggar-tant fr NY ;-) Det är en hårfin linje mellan dekadent lyx och trash.

B sa...

Mm verkligen, det blir lite "man tager vad man haver"... Det blir verkligen uteliggarlooken, hehe.

Garderobenmin sa...

B - ;-)