måndag 20 juni 2011

brottstycken ur en helg, i backspegeln

Vi lämnade stan på torsdagskvällen, efter allt mys med familj å vänner hos svärföräldrarna. Till sommarhuset kom vi när solen gick ner, axlarna sjönk också, till normalnivå och andningen blev lugnare....aaahhhhh så skönt.
Dagarna liksom bara går på där ute, just nu blommar smörblommor och styvmorsviol på tomten å de gifter sig ju löjligt fint.
Käre far har hjälpt oss hela helgen med div härliga byggprojekt, käre far - bästefar - super rar. I lördags svängde jag ihop en liten sill-lunch och färskpotatis till honom och Maken och som grädde på moset dök fina mamma upp också. Ganska 70tals retro med sill-lunch och trocadero ;-)
Igår lämnade vi fixet på gården (jag har grävt sönder ryggen när jag arbetat på att ta fram två överväxta terassrabatter, men fint blir det) och drog iväg på en liten utflykt. Hem till en konstnär, (som jag köpte brons-torson av förra helgen) han har en veranda med utsikt! Herreminje säger jag bara, mer Nordingrå än så blir det inte.
På ena sidan huset utsikten på andra sidan den här perfekta sommarängen.

2 kommentarer:

Helgi sa...

Hej!

Häktisk sommar. Men jag skulle vilja veta mer om de diverse byggprojekten!

Jag har en idé som jag tror du skulle gilla. Jag jobbar nämligen på ett byggforum, och jag kan erbjuda en liten morot.

Mejla mig gärna om du vill veta mer, helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi

Garderobenmin sa...

Helgi - ok, spännande. Vi mailar!