onsdag 22 juni 2011

dagens andra kalas

Kvällar som desa måste jag nästan nypa mig i armen, kan det verkligen vara så härligt. Livet alltså. Fina Katarina (inspirationsbloggen.se) fyller år idag och bjöd till eftermiddagskalas....så otroligt fiffig idé, mitt på blanka vardagen. En kort promenad hemifrån oss bor de, på finaste Östanbäcken.
Jag menar hallå, gullregnet blommar å allt - idyllen är total.
Jag har totalt kapitulerat inför Kiddets fascination för rosa och prinsess. Hon är så jävla fin att jag nästan grinar så fort jag tänker på just det. Ser ni väskan?
Födelsedagsbarnet fick en underbar hortensia med den ännu underbarare namnet Tivoli.
Jag sa ju det, idyll.

En liten gränd på Östanbäcken bara. Efter kalaset slank vi in på Östanbäckens pizzeria och fixade kvällens middag.
Favoriter i smyckeskrinet, emaljörhängen som jag haft i en evighet, köpta för en 5a på secondhand.
I fina soffan på pizzerian - Kiddo sportar vårens trend, jump suiten.

Inga kommentarer: