tisdag 27 september 2011

en award


Jag har fått en award av nät-kompisen http://missmatch10.blogspot.com/

Tackar å bockar och svarar snällt på frågorna.

1. Varför började du blogga? Mest för att jag ville hålla koll på mig själv och min egen stil efter min dotter fötts och jag inte riktigt visste vart jag var stilmässigt.....kanske jag ännu inte kommit på men ändå. Jag var också sugen på att uttrycka mig och på att få dela mitt stora modeintresse med andra lika intresserade. Jag grunnade länge om jag kunde och om jag vågade och tillslut så gjorde jag det och staratde bloggen mig,mitt,mina 2008. Garderoben min är alltså min andra blogg och här har jag huserat sedan 2009.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag har en lång lista, till höger, som jag ständigt uppdaterar, några faller bort men de flesta stannar i min vardag.

3. Vilka favoritfärger har du?
Finge jag bara välja en så bidde det svart men annars gillar jag allt fast i olika perioder.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Så trist att vara en allätare men det är jag, har dock en soft spott för riktigt läskiga filmer MEN skulle jag räkna upp några som varit favoriter genom åren så kan det se ut så här; Fight Club, Nottinghill, St Elmos Fire, Snatch, Amélie från Montmartre, Cocktail, Shirely Valentine, The Bridesmaids, Kings speech, Sagan om ringen...inget överraskande och ovanligt. Sedan gillar (älskar mer än film) jag brittiska deckare, kostym-serier typ The House of Elliot och Matador OCH bra filmatiseringar av Agatha Christies deckar-litteratur. En ultimat kväll kan bestå av soffan, popcorn och Poirot ;-)

5. Vilket land drömmer du om att besöka? Mer städer än länder på listan faktiskt. Rom, NY, Paris alltid Paris, Venedig. Även Provence, Amalfi plus att jag gärna skulle bila runt på engelska landsbygden......och just det Grekland...jag har aldrig varit i Grekland.

Japp, det var det. Jag skickar vidare till vännen Katarina som finns här www.inspirationsbloggen.se och den eminenta Frida (note to self, lägg upp henne på listan) som finns här http://fraidi.blogspot.com/


2 kommentarer:

Frida sa...

Tack så mycket! Jag har nu svarat i min blogg!

Garderobenmin sa...

Frida - kollar bums! ;-)