lördag 3 september 2011

Farmors jacka

Igår backade jag upp min chef på ett viktigt möte, hade ett annat möte och vips hade den lilla arbetsdagen rusat förbi. Vi hämtade ungarna efter lunch och drog ut till sommarhuset, via min mormor för mysfika. Maken fick fota mig så fort vi anlände huset, 5 minuter efter att bilderna togs skrotade jag runt i trasiga jeans och gummistövlar.
Min röda ulljacka med broderi har jag visat många gånger förut. Den är en av mina stora favoriter i garderoben min. För att den är fin men mest för att farmor sydde den för en sisådär 80 år sedan. Någon gång på 30-talet iaf. Den är nog det plagg som jag alltid kan räkna med att få komplimanger för när jag bär den. Retsen är ett linne fr Weekday, jeans fr Lindex/Reese Witherspon-samarbetet, skinnskor med snörning fr Whyred och väska fr Palmgrens.
Underbar brodyr och fina detaljer, Makens vintageklocka fr Omega på armen.

Inga kommentarer: