torsdag 29 september 2011

Villan i Åtvidaberg

Måste visa er vårt fina hotel från förra helgen, Villan i Åtvidaberg.
Byggt i slutet av 1800-talet i nationalromatisk stil blandat med engelsk och amerikansk sekelskiftesarkitektur. Fint som snus!
Omgärdat av tegelmur, jag i slappa resekläder.
Fina detaljer överallt, väldigt genomarbetat.
Ville knycka.....lite för tung ;-)
Fina eldstäder också.
Galet fin intarsia.
Detalj fr trapphusets maffiga öppenspis.
Jag och Kiddet i vårt rum.
Jag packade snålt, gav mig själv inga valmöjligheter till kvällsombyte. En vit spetsblus räcker långt, det är faktiskt ett mycket bra alternativ om man ska någonstans och knappt vill packa ner ngt. En vit blus med spetsdetaljer kan vara både väldigt fin men också ganska vardags beroende på styling. Pga av spetsen behöver man inte heller så mycket smycken, spetsen dekorerar nog själv.
Lite engelskt excentriskt här och var, vovvelampan ville jag knycka.
Sjön Bysjön utanför fönstret.
Som Rickard Bergs målning Nordisk sommarkväll!
På stentrappan ned mot vattnet efter middagen, i spetsblus fr Lindex och vinatge pärlor i öronen.

Inga kommentarer: