tisdag 2 juli 2013

mina fynd från häromsistens

Minst en gång varje sommar gör jag ett besök på en riktigt bra loppis i Gottne utanför Örnsköldsvik, Nolaskogs BiståndsCenter. De har allt möjligt, mest porslin och husgeråd men även möbler och kläder. Jag är alltid på jakt efter vackra gamla glas, vi använder i princip bara gammalt glas. Vardagsmiddagen blir mycket roligare om mellanmjölken dricks ur ett sirligt vackert glas. Denna gång blev det riktig jackpot. De vackra glaset ovan hittade jag bara fyra stycken av dock men jag tror att ett kallt krispigt vitt vin kommer att smaka utmärkt ur de små glasen.
De underbart knubbiga glasen på fot hittade jag fem stycken av. De höga på fot nedan hittade jag hela tolv stycken av. Hittade även 12 stycken små selterglas men de ska ut till sommarhuset och är nerpackade fortf.
Det är väldigt svårt att fota mönstrade glas ;-)

5 kommentarer:

Librarybeth sa...

Undersköna!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Åh, jag älskar också glas, mönstrade glas. Fina fynd du gjort!

Garderobenmin sa...

Libby - fina va!
I will not... - tack, visst var de fina!

Jenny sa...

Väldigt fina!

Garderobenmin sa...

Jenny - bra loppis!!