söndag 21 december 2014

blek om näsan men på benen och glad

Tur det, vem kan ligga å dra när klappar ska handlas, mat lagas och kalasen lockar. Inte jag iaf (nåja, jag ska inte kaxa mig, sjukan jag hade gick inte att tänka bort - golvad). Men idag har jag pinnat på, utan matlust men man kommer långt på hårt bröd, te och en slurk kaffe. Pynt, piff och pyssel på förmiddagen, sedan ett hetsigt klapp-race på stan i em och nu ikväll har vi firat midvinterfest hos svärföräldrarna, detas årliga härliga kalas. Vi firar att i natt vänder det, ljuset börjar komma åter. Kalas ute i snön, alla får varm äppeldryck och grillspett, sedan ett glas bubbel och så sjunger man "bättre och bättre dag för dag" och skålar för ljuset. Sedan traditionsenlig supergod chokladbiskvi med kaffe och underställs-häng inomhus. En fest som börjar 17 och slutar vid 20 - perfekt för oss trötta småbarnsföräldrar. Eftersom detta inte är kalaset då man stassar sig men jag liksom ändå alltid gör det gick jag på ett säkert kort. Spetsblus (fr Lindex) under svart v--ringad ulltröja (fr Acne).

Inga kommentarer: