lördag 13 december 2014

lite före och efter i vår hall

För ett tag sedan, under en inte så efterlängtad vab-dag fick jag ett infall och målade om lite i vår väldigt nedgågna och slitna hall, den har vi inte gjort ngt åt alls sedan vi köpte huset. Jag började med att måla en sektion av väggen, och vid nästa vab-dag veckan efter målade jag en till vägg. Det blev riktigt bra. Enkelt sätt att fräscha upp utan att det tar en evighet. Jag har målat med Jotuns Lady Grey, antikgrå och antikvit. Så härlig att måla med.
Två innan bilder.

Jag gillar effekten som blir när man låter en "sarg" av vitt ringa in den grå färgen på väggen.
Inte de roligaste golven i ett sekelskifteshus direkt men nu när väggarna blev lite finare tänker jag inte lika mkt på det.
Mkt  nöjd med min vinkling där uppe i hörnet.
Egentligen kom jag på detta för att jag har en hel drös med oramad fotokonst liggande och behövde en vägg till det. Nu har fyra hunnit upp på väggen.
Dörren var en gång en garderob men när de förra ägarna byggde om försvann den till förmån för ett badrum och nu är detta bara en blinddörr.
Men den fick en ny snyggare nyckel i hålet och en tofs, ändå.

Inga kommentarer: