söndag 4 januari 2015

dagar som går och en massa umgänge

Vi har sannerligen jullov, dagar som flyter ihop, mornar då man inte vet vilken veckodag man vaknar på, middagar, lekddejter, övernattningar och luncher - en hel del umgänge alltså, mitt bästa. Den här stassen är från häromkvällen då min barndomsbästis och hennes fin-familj åt middag hos oss. Så jädra lyxigt när man hittar tid att umgås. Ungar som bara leker och leker och ingen har speciellt bråttom att komma i säng.
Den här blusen må te sig som väldigt alldaglig men den är en perfekt garderobsräddare, allt beroende på vad man matchar med. Perfekt är den för att den är svart i grunden, bekväm som en tisha men framförallt att jag är helt nöjd med hur den sitter på mig. Fr Åhlens, byxor som jag sytt om fr Monki och klackar fr H&M, i öronen mina fina festisar fr eff.Y.bee.
Makens vintage-omega använder jag mycket oftare än honom...älskar att ha den till "fint", även till outfits där man normalt inte förväntar sig ett herr-ur...tex på nyår till lång sammetskjol.

Inga kommentarer: