måndag 12 januari 2015

klänning - alltid något

Måndag och här i vårt hörn av världen öser snön ner, jag älskar det, när det är vinter ska det vara vinter. Dock....det är min första vinter som bilförare så det är en smula läskigt faktiskt. Men jag kämpar på, kör irriterande sakta och försiktigt. Försöker ta mig ur en inspirationslös period klädmässigt...eller egentligen inte inspirationslös men när det endera vräker ner yrsnö el snöblandat regn går det liksom inte att följa inspirationen....då vill man bara ha höghalsade varma lager ;-) Hur som, nya tag, kom igen nu och all det där. Då drar man en klänning ur garderoben, tar underställsbralla under tightsen, tight linne under klänningen och varmaste klackskorna ( de är varma även om de tävlar med "riktiga" vinterskor). Nu ska iaf jag sova...ska försöka sova bort ett halsont som ligger och pyr ihop med ett begynnande munsår.....mitt ilandsproblem, HATAR munsår.
Klänningen är en gammal favorit fr COS och skorna fr Whyred har värmt fossingarna många vintrar nu, pälsfodrade med rågummisula är en svårslagen kombo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill säga tack för inspiration! Är en 31 år gammal 2-barnsmor som älskar kläder och mode men som fastnat i den där härligt präktiga och rejäla "Didriksson-parkas-stilen". Stuprör, blusar ngn kavaj, ibland en klänning, men fortfarande SÅ TRÅKIGT. Men du lyckas se sådär chic ut; varenda dag! Blir så imponerad och inspirerad!
Lina

Unknown sa...

klänning - alltid fint. nu blev jag också sugen på det. kanske i morrn!

Garderobenmin sa...

Lina - tack Lina, tack så väldigt mkt! Härligt att hjälpa till!
LindaK - Tack! Do it!