onsdag 29 augusti 2012

rise an shine

Hittade en lista hos poesi-poppiga Isabelle.

1. Var är din mobiltelefon? Vid min säng

2. Var är din andra hälft? I samma säng med lilla Kiddo

3. Ditt hår? I behov av frisör...förövrigt rejält morgonrufsigt...klockan är 06:13

4. Ditt humör? Fortfarande trött men det beror bara på närheten till sömntillståndet....gick faktiskt och la mig före 22 igår.

5. Din dagsplan? Jobba, middag hos vänner och förhoppningsvis en lika tidig kväll.

6. Det bästa du vet? Familj och vänner är givet. Allt som förhöjer mitt liv estetiskt, mode, arkitektur, konst. Ett kontrastrikt liv, klickeklack i stan ena dagen, tjofstjofs i gummistövlar på landet nästa.

7. Din dröm i natt? Inget som registrerades

8. Ditt livsmål? Långt liv i lycka....kanske något mer som jag grubblar på...återkommer ;-)

9. Rummet du är i? Vårt familjerum, ett stort rum mellan ungarnas lekrum och vårt sovrum. Vi har stora soffan och tvn här, här hänger vi innan sovning och efter sovning.

10. Din hobby? Bloggen, bilder, mode och just nu måste jag nog säga renovering/inredning


12. Var vill du vara om sex år? Sitter nöjd.....med några små justeringar. Har gärna ett par resor till i erfarenhetssäcken.

13. Var var du igår kväll? Här!

14. Vad är du inte? elak, snål

15. En sak du önskar dig? En lång och krispigt klar höst

16. Var växte du upp? I Byn i Höga Kusten


17. Det senaste du gjorde? Klev upp och släppte in ett bonuskid som ska bo här lite
18. Dina kläder?  morgonrock

19. Din tv? välanvänd

20. Ditt/dina husdjur? inte över min tröskel


21. Din dator? en mac.

22. Din bästa ägodel? Är stolt över mina vigselringar och min 5 år och 2 barn ring....sommarhuset...om det nu kan räknas som sak

23. Saknar någon? alltid vännerna långt borta....Sthlm, Gbg, Berlin...

24. Din bil? näpp, har ingen

25. Något du inte har på dig? vadå, nu eller....just nu ingen hatt tex.....i övrigt ser man mig sällan i galonbyxor

26. Favoritaffär? COS och Monki

27. Din sommar? Sagolik faktiskt.....bästa i livet tror jag


28. Älskar någon? Å den listan är lång

29. Favoritfärg? Svart på kläder, grönt i största allmänhet

30. När skrattade du senast? Nu när Kiddo snubblade upp ur sängen och såg ut som dynamit-Harry i håret.

31. När grät du senast? i sommras

Inga kommentarer: