söndag 9 juni 2013

igår - en dag i nattsärk

Lördagens traditionsenliga tripp till affären i Nordingrå för ungarnas lördagsgodis och vår kompletering inför kvällens middag gjorde jag i farmors mammas gamla nattsärk.....i alla fall tror jag att det är en nattsärk....ev en underklänning. Den är riktigt gammal och helt handgjord, ganska skör men i gott skick.  En kär ägodel helt enkelt. Jackan över är mammas gamla Tenson, sent 70-tal....också en kär ägodel. Skorna har jag fått av svärmor, hon i sin tur köpte dem från en utföräljning på 80-talet när en gammal skofabrik stängde och sålde ut sitt lager. Gissar på att de är från 40-talet. Helt oanvända när jag fick dem. Så, min copycat  från Jennie Hammar alltså!

3 kommentarer:

memilla sa...

Du är mycket snyggare :)

Librarybeth sa...

Så fin!

Garderobenmin sa...

Memilla - ;-D
Libby - tack! ;-)