fredag 29 augusti 2014

igår kväll på lokal med ypperliga kvinnor

Igår mötte jag upp med några fina vänner på Matbaren-Härnösand för att äta, skåla och framför allt prata ihop. En sån otrolig vardagslyx det är att få sno åt sig några timmar själv med sina vänner när man oftast spenderar kvällarna i ett ganska kaosartad familjeliv.
Jag fick feeling och beställde superfina ostron till förrätt - oh the joy people! Sedan tog jag in en riktigt god bouillabaisse, riktigt god! Tomatig, vinig och inte alls gräddig men med en fantastisk aioli till. Slurp sa det bara. Sedan fortsatte jag på det klassiska spåret och klämde en creme brulé efteråt. Ah som jag älskar att äta ute.
 En av damerna tog in moules frites, med strålande resultat.
På alla sätt en underbart härlig kväll...för kort bara med dessa viktiga viktiga i mitt liv.

Inga kommentarer: