måndag 13 april 2015

värdsliga saker

Idag blev jag gnälld på, från två håll. Jag är dålig på att få missnöje kastat åt mitt håll, borde man öva sig i att inta en lagom blasé attityd..kanske. Hur som först brydde jag mig lite, sedan blev jag eventuellt lite ilsk, för att ganska snart släppa hela grejen helt. Det finns viktigare saker, som att en människa jag gillar kunde jobba igen idag efter läskig sjuka, eller att en gammal fin person i mitt liv har det kämpigt just nu. Då släpper man gnäll om ingentingsombetydernågotalls fort. Förutom allt ovan har jag även jobbat mig blå idag, satte mig imorse vid datorn, vid två-tiden släpade jag mig till köket och hittade gamla frysta kanelbullar som fick bli min sena lunch å sedan blåjobba tills kvällen. Alltså, så himla värdelöst att inte planera för mat på jobbet när jag vet att det blir härj och jäkt, bättring på det. Himla brått just nu men jag ser snart slutet på just detta härj och det blir så skönt.
Bra grej föresten; Idag känner jag mig inte sjuk för första gången sedan innan påsk!
Lustigt grej jag såg nu när jag klickade band gamla outfitbilder. Förra året just denna dag hade jag exakt samma tischa som nu...rätt låga odds på det i min garderob ;-)
Tishan fr COS, blusgrejen över fr Acne, jeans fr Only och skor fr Vagabond

Inga kommentarer: