fredag 9 oktober 2009

fin-färg-fredag

Oftast fastnar jag för helsvarta outfits, det ser elegant och dressat ut, skarpt och tufft. När jag behöver känna mig säker så klär jag mig i svart, alltså inte säker på att jag valt rätt kläder utan mer säker i största allmänhet. Precis som att jag alltid ser till att ha kläder som känns helt bekväma när jag är i mer eller mindre pressade situationer. Att vara bekväm i något handlar även om att känna sig snyggt klädd. I en pressad situation tar man inga oprövade plagg, inget som sitter för tajt eller som riskerar att glida åt det ena eller andra hållet :-) Som sagt, svart är oftast snyggast för mig. MEN kolla in donnorna nedan, några av dem har legat i min inspirationsmapp länge medan visa kommit dit denna höst. Färgglatt är också helt underbart och oväntade kombinationer kan blir de allra bästa ibland. Vem sätter samman syrenlila och gräsgrönt liksom, jo Franca Sozzani och hon får det att fungera. Eller skönheten i orange sidenblus som ganska otippat valt turkosa brallor. Eehh, men det ser underbart ut.


4 kommentarer:

bertie sa...

freeedagsfiiiiiilin!

Garderobenmin sa...

fint va!

bertie sa...

måste va vår definition av casual friday =)

Garderobenmin sa...

Det svarta el färgglada?