tisdag 6 oktober 2009

Orla Kiely

I senaste Vogue hittade jag en denna rara annons för märket Orla Kiely. Jag visst väl att märket existerade men inte så mycket mer. Kollade in deras hemsida igår och ojojoj så mycket fint de hade att komma med. Riktigt fina mönster till exempel. Dessutom en alldeles ypperlig styling, verkligen coolt att få ihop så skilda mönster snyggt. Jag gillar verkligen mönster och dekor, inte bara på kläder utan i stort. Morris, Frank, jugend, Beskow, Liberty, mm och mfl. Dock använder jag inte så mycket mönstrat. Klurade lite på varför och kom fram till att de som är verkligt bra på att tillverka mönster, vare sig det är på kläder, tapet el textil är oftast rätt dyra märken. Görs det till exempel fina mönster på kläder så är det ofta på en vacker sidenblus el scarf. Kedjorna lyckas oftast inte alls lika bra där. Hhmm, just det, så tycker jag om detta uppenbarligen. Men som sagt, Orla Kiely var ju en glad upptäckt även om märket ligger vid min absoluta smärtgräns rent kostnadsmässigt.
Fin frisyr har hon också, flickebarnet.
Den lilla svarta! En perfekt "fin på jobbet klänning". Min kavaj?























Den blusen, DEN blusen. 
Ni som känner mig ser att det är en blus för mig.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Verkligen en blus för Dig! jag paxar nog strumpbyxorna och kjolen. Snyggt!

Malin Z sa...

Oh ja, detta föll även mig i smaken!

Garderobenmin sa...

Jenny - ok, jag antecknar det.
Malin - visst är det fiiint!