måndag 30 november 2009

1a advent

Vi adventade oss ordentligt igår. Pyntning, lussebullar, lite julig markand osv. Maken tyckte att Kiddet skulle få en riktig första advent så vi gjorde hela grejen med fika, tända ett ljus och läsa dikt...... Haha, det var Maken som improviserade en "När första ljuset brinner grej", jag blev full i fniss och Kiddet såg storögt på sin diktande far, när han var klar sa hon -äta gul bulle nu? Haha, så mycket för goda intentioner om en riktig advent. Men mysigt hade vi det, så det förslog.
Stallet är ett mycket fint och mysigt place som ligger alldeles nära oss. Där kunde man värma sig på en utomhuseld, dricka bjudglögg och köpa grillad krov. Ett toppen event för oss med barn, helt utan pretentioner och köphysteri.
Dekorerat juligt hade de också gjort.
Även jag pysslade på lite, sand från sandlådan och buxbom fr rabatten, plus två köpeshyacinter. Hepp.
Hoppas ni också hade det mysigt och fint på det sätt som ni ville. Hoppas även på att det inte blir skottpengar på mig nu för att jag har en tomte framme redan ;-)

1 kommentar:

Malin Z sa...

Haha, kan se er framför mig, Maken, Kiddet och en fnissande L i bakgrunden, fantasiskt! Längtar efter er!