onsdag 4 november 2009

ljuvaste vintervitt

Ända sedan jag gifte mig och lät sy upp min underbara brudklänning så har jag velat ordna/bli bjuden på en riktig black&white ball. Alltså en bal där alla är klädda i endast svart och vitt. Det finns ett avsnitt i Sex and the City där Carrie är overkligt vacker på just en sådan tillställning. Jag vill gå för då kan jag använda "underklänningen" i min brudklänning igen. Den är en riktig aftonblåsa i det ljuvligaste siden och med riktigt djup ryggringning. Det vore sagolikt att få svepa runt ett dansgolv i den, igen. Jag gissar att jag nog får ordna den här festen själv....hhm, om ngt år är det dax att fira 35. På min 30årsfest var jag ju synnerligen gravid så kanske tar jag igen det till 35 årsdagen. En bal, till min ära. Hör ni trumpeterna? ;-) Hur som helst, jag kom att tänka på allt detta när jag snubblade över en bild av prinsessan Mary i sagolik vintervit kreation. Efter lite mer surafde (på net-a-porter.com) hittade jag en mängd skapelser som alla skulle passa på min? fest. Visst ser det underbart ut. Vita klänningar på vintern kan vara så otroligt fint, matchat med gamla, tunga smycken, sammet, pärlor, päls och tjusiga hår blir det oslagbart, plus svarta strumpbyxor som blir pricken över i´t.
Klänningarna nedan var så fina att jag tog med dem också i inspirationsmappen, i vardags-kontors-delen. Alla tre på sitt sätt perfekta jobb-outfits.
Kläderna i översta kollaget kommer från: lager på lager fr Marchesa, pälsjacka fr 3:1 Phillip Lim, den långa underbara fr Rachel Gilbert och den korta draperade fr Fendi.
Mina vardags-stassar ;-) kommer fr Temperley London, Lover och By Malene Birger.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag kommer! Av "vardagsstasserna" skulle jag lätt vara kontorets snajdigaste med 1:an och 3:an. Om du lovar att ha jeans och tröja då! ;-) Särskilt 1:an blev jag förtjust i. Skulle också vilja ha den på jul och känna mig Fannt-och-Alexandrig.

Garderobenmin sa...

Jenny - ;-) Håller med, också lite Alva i Madicken.

Malin Z sa...

Jag kommer oxå! På festen röstar jag på den draperade historien i mitten med bar axel, snyggt! Appropå fest (dock av helt annat slag) såg jag just Lasses film från svensexan, otroliugt kul!
Kram,
/M

Garderobenmin sa...

Great! Visst syns det att vi hade roligt! Kram.