onsdag 9 juni 2010

I am woman

Har sett filmen ni ikväll. Verkligen precis vad jag behövde, helt underbart att matas med alla dessa färger, miljöer och skratt i 2 1/2 timma. Ååh så skönt det var, å glittrigt, å mycket, å roligt och en massa massa fint fashion att inspireras av. Och ja, vissa delar kanske jag skulle ändra på. Jag hade nog brett på än mer, låtit arabvärlden vara bara som en saga och inte alls försökt visa klashen mellan två kulturer, låtit damerna få vara i sin tusen och en natt saga hela vägen ut. Men det är också allt jag har att säga. För övrigt, I lööööv it. Jag var redan innan rätt såld på långa klänningar och kjolar inför sommaren och hösten och nu är jag mer övertygad än någonsin. Ooh så mycket vackert långt vi fick se. Bara Carries nattlinnen skapade en hel del idéer och begär. LindaK skriver om en stor kavaj som Carrie trippar runt med, håller med där, det var en höjdare. Nu vill jag se den igen, med ett litet anteckningsblock i näven ;-) Jag såg filmen med fina Fru M, vilket var mycket trevligt, dock var vi rörande överens om att glamouren inte haglade runt oss denna onsdagskväll. En sallad i plastburk, en take away smothie och en inplastad macka var vad vi fick i oss innan. Haha, nåja Fru M, vi tar igen det med cocktails någon annan gång när livet är mer anpassat. Förra gången jag såg SATC på bio hade jag höga klackar, vid kjol och sidenjacka....denna gång hade jag stödstrumpor och ful-sneakers. Sanning. Över denna lyckade kombo hade jag min randiga favorit från Indiska, kavaj fr Acne, väska fr Palmgrens och halsband + örhängen fr Indiska. Ibland är det si och ibland är det så.
Som sagt, långt!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag var också och såg FILMEN igår tillsammans med min dotter. Härligt inspirerande!

Garderobenmin sa...

Gunilla - good for us!

Livet runt 30...5 sa...

Hittade hit just via Linda K. Vilken skitsnygg klänning du har, antar att den inte kommer från någon kollektion som finns i butik just nu...sådan tur brukar jag aldrig ha.