söndag 1 april 2012

PYNT

Jag går från rum till rum idag, plöjer mig igenom allt som ligger i vägen för att påskstämningen ska komma fram....nu är köket fint, måste bara inhandla lite fina påskblomster till fönsterbrädan. Eftersom huset är i ett tillstådn av byggkaos är det lätt att tappa lusten till städning och pynt men jag har fått ett av mina berömda ryck....hehe och gnor nu alltså runt som en tok. När kidsen lekte ute i morse gick jag runt på gården och knipsade ihop två påskris. Ett av blandad kvalisort som ska stå i hallen, består av lite sälg, lite syren, lite från två träd jag ännu inte har koll på (vi är nya i huset och det är rackarns så svårt att artbestämma träd utan löv...iaf för mig), det andra riset, mitt fin-ris ;-) är bara syren och står nu och väntar på pynt i vardagsrummet. Så snart jag druckit upp lunchkaffet ska jag och Kiddet måla ägg....vi var på Panduro och förlustade oss igår. Hittade föresten klänningen till vårens första bröllop igår...inte på Panduro dock. Visar lite sedan! Den kan man nästan påskpynta med också.

Inga kommentarer: