söndag 30 december 2012

2012 - kvartal 2

Årets andra kvartal började med påskparty hos svärföräldrarna, jag hade stort hår för att matcha mitt stora halsband, inget för fegisar. Vi fortsatte vårt renoveringsmaraton och tvingade alla att hjälpa till....vill minnas en långfredag då vi inte riktigt var goda kristna...men att vi kunde flytta in i vårt nya sovrum den kvällen. Även vårt älskade badrum blev klart i april.
Det andra kvartalet var också månaden då det kändes som om jag var mer i Sthlm än hemma i Härnösand, både på nöjesresor och i jobb, mycket jobb.
Lyxigt att få njuta av lite Stockholmsmingel om kvällarna, av god mat och goda vänner. Minns en speciell kväll då några svampknyten på Miss Voon fick oss att dö lite av lycka. Minns också att vi njöt av vackra Stockholm, var kulturella och drack vin till lunchen - som sig bör just med dessa bästisar.
 Jag bodde mest på Mornington Hotel, gillade lobbyn och älskade frukostarna,
 använde min Burberry-trench mest hela tiden och matchade med Hermés runt halsen,
 i Stockholm.
I maj åkte hela familjen plus ett gäng goda vänner ner till huvudstaden för att fira bröllop - helt enkelt ljuvligt! Jag var prickig och färgglad och matchade med gröna detaljer och uppsatt hår.
Dagen efter njöt vi av solen och våra solglasögon i Hammarby-sjöstad och jag fick äta på favoriten Wagamama innan tåget gick hem.
 Jag var pudrig och nude och började använda kakelugnarna som ständig fond.
Jag åkte inte bara till huvudstaden, Göteborg stod också på agendan, trots att Skyways höll på att stjälpa hela planen. I Götet hade vi det underbart tjejigt och fnissigt, bubblade på balkonger och mingladestan.
 Åkte till Öland på bröllop, vi blev frusna men mycket lyckliga! Åkte till Stockholm igen, för gravöl för skivbolaget. The end of an era!
 Jobbade och vabbade, vabbade och jobbade.

Jag hittade en helt galet gul klänning på COS som jag känner att jag inte alls är färdig med, återkommer efter bebisbula.
I vårens mesta klänning gillade jag läget av att inte själv få följa de planer jag själv gjort.....och längtade mycket efter semestern som hägrade.

Inga kommentarer: