fredag 7 december 2012

Julkalender - 6e december


Jag har tjatat om dem förut men älskar dem så, dagens lucka innehåller mina kakelugnar, eller iaf bits and pieces av dem. Vi har 5 kakelugnar och alla fungerar, den i salen (ovan) är störst, den i gästrummet är bäst och den i biblioteket är vackrast....har ingen bild på den....kanske kommer i ett annat rafflade inlägg... Hur som, love them, de sätter en stor prägel på vårt hem och jag eldar hela tiden.

 Är lite extra glad för att de flesta av de gamla tyngderna till spjällen finns kvar.
Patina har de gott om, lite av hela grejen.

3 kommentarer:

mis(s)match sa...

Ooooh! fem stycken! Jag är glad för vår enda!

Garderobenmin sa...

Mis(s)match, det ska du vara!

hallinbloggar sa...

Underbart! Precis som missmatch är jag också glad över en enda. Borttaget dessvärre i de andra rummen, vad tänkte de på?