onsdag 6 mars 2013

affären

Jag var på möte i grannstaden Sundsvall idag och i väntan på bussen tillbaka till paradiset vi kallar Härnösand hann jag med en tur till en av mina favoriter här i norr, butiken affären. Belägen i det gamla danspalatset Wivex i centrala Sundsvall, lokalen kan ni läsa mer om här. Very retro, very cool! Grymt imponerande utbud av kläder och accessoarer, här hittar jag märken som är svåra att få tag på inom en ganska stor geografisk radie. (Shoppingparadiset Kii i Umé spelar tex i samma division.) Förutom att utbudet är så bra är det dess utom en väldigt snygg och cool butik, nog så viktigt för mig. Kolla in! Ni vet det där med att hur mat ser ut är nästan lika viktigt som vad den smakar, jag applicerar samma tänk på butiker. Estetiken i fokus! Som den numera insomnade butiken Farbor Alice här i Härnösand, en fantastisk lokal som perfekt matchade både butikens utbud och de coola ägarna. Precis som med butiken affären....de har blogg också btw.
I Wivex samsas affären med butiken Made in Medelpad, som säljer design, konst och mathantverk. Ni förstår ju att detta forna danspalats är värt att besöka om ni befinner er i närheten. Jo, jag blev med påse. Ngt litet och efterlängtat från den här talangfulla damen. Visar vid första användning ;-)

Inga kommentarer: