måndag 1 april 2013

En måndag som var söndag med ganska skev tidsuppfattning och sol till sena kvällen


bar jag: Blus fr Acne, linne fr H&M, tights fr PoP, skor fr Softwalk och sjal fr H&M.
åt jag: En blygsam frukost, en lång brunch med vänner hemma hos oss (om jag får säga det själv så gör jag grymma amerikanska pannkakor), ett lyxigt fika hos vännerna (cheesecake med både ingefära, kardemumma och mango), Makens långkok fr igår till middag (kalvgryta med citron, tomat och vitt vin - oh the joy) och innan jag somnar blir det säkert jordgubbar med apelsin.
lyssnade jag på: Alfons-vinjetten ett "par" gånger, vår "giftas-musik" som kidsen säger (Visa från Utanmyra, Jan Johansson), housebeats genom ett golv hos vännerna
tittade jag på: Ska se en FILM ikväll, oklart vilken men alla inblandade är mkt spända eftersom det var en si så där hundra år sedan sist.
skrattade jag: En hel massa åt många saker, barn var inblandade mer än en gång
sjöng jag: Just nu idag köpte jag en liten ros i en blomsteraffär.....
köpte jag: Beställde två amningsvänliga tishor fr glammom.se
påbörjade jag: April månad
lyckades jag: Vara vaken hela dagen
avslutade jag: Packning av BB-väskan
fick jag: Många pussar och kramar
valde jag: Grå och svart på ovan nämnda och beställda plagg
misslyckades jag: Låta bli att äta choklad
ångrade jag: Inte chokladen iaf
höll jag på att: Somna i badet nyss
blev jag glad: Av vännerna som kom på brunch, av vännerna som bjöd på fika, solen
blev jag arg när: Ingen ilska värd att nämnas idag
provade jag: Om vigselringarna fortfarande går på, det gör de men det är inte bekvämt ;-)
ville jag: Sova kl 16:30

2 kommentarer: