torsdag 4 november 2010

Mormor å jag!

Både jag och Kiddet har en mormor, varsin, det är knepigt för henne att förstå. Att hennes mammas mamma har en mamma. För att späda på förvirringen så är hon döpt efter sin gammelmormor.....ett tag trodde hon faktiskt att hon hette Gammelmormor + sitt namn...hahahaha, gulligt va. Hur som, idag är min mormor här å hälsar på. Vi har lunchat, skvallrat över kaffe, gått en sväng på stan och nu syr hon nya köksgardiner till mig. Jippi! Dessutom kom hon lastad med två sorters fikabröd till mig, så att vi har något att bjuda på när jag fyller år sa hon..... Gulle mormor.

2 kommentarer:

Malin S sa...

Men gud så mysigt, kvalitetstid är bara förnamnet! Förstår förvirringen hos Kiddet, att dessutom ha samma namn gör ju inte saken enklare direkt, haha! Kanske ses nåt i helgen?
Kram! YF

Garderobenmin sa...

MalinS - Mys! Vi ska fixa med läggan i helgen, är ni ute och drar på stan så kom och plinga på så bjussar jag på kaffe...el te ;-) Kram!