måndag 25 juli 2011

ett bröllop

Som sagt, vi var på bröllop i helgen. Finemang på alla sätt men bäst av allt var hur rätt det kändes, ni vet när bröllopet verkligen känns som det perfekta för just detta brudpar. Vigseln hölls i Härnösand, i Murbergskyrkan, en kopia av en ordentligt gammal stenkyrka...medeltid tror jag allt.
Jag tar mig en snurr i portalen.
Fylld av målningar, från golv till tak. Otroligt stämningsfullt men svårt att fota.
Ni kan ju iaf ana de vackra tu där framme.
Middagen....eller den stora festen ägde rum utanför stan, i ett gammalt folkets hus vid älven. Maten var en svensk-kroatisk blandning som ingen hade ngt att invända emot. Kroatiska ostar och charkuterier till entré och älgstek till varmrätt...inte pjåkigt I tell you.
Brudbuketten såg ut som en bakelse!
Ganska mycket Twin Peaks över den bilden va....vi underhälls av gäster på festen vars musikaliska kunnande övergår de flesta andras. Helt otroligt kul med livemusik en hel kväll.
Brudparet dansar dirro.
Underbar dag och kväll! Thanks lovely people.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med vigsel och bröllopsfester :) Vill du veta en hemlis, den gamla kyrkan på mubba är inte alls särskilt gammal. Den började byggas 1924 tror jag, det är värsta hittepåkyrkan med en massa påhittat hopplock, men häftig som få!

//Mia

Garderobenmin sa...

Mia - av olika anledningar borde jag verkligen ha haft koll på detta...och någonstans långt inne i skallen hade jag väl det....när jag skrev medeltid så tänkte jag...-hur i hela friden har de lyckats flytta kyrkan hit och behålla väggmålningarna....haha, tack för påminnelsen.

Garderobenmin sa...

Mia igen - rättade i inläggstexten ;-)