lördag 8 september 2012

Blogglogg

Lista från "försök att inte se så snygg ut"

Hur länge har du bloggat?
Min första blogg MigMittMina startade jag 2007, när jag var föräldraledig med Kiddet. Garderobenmin har varit igång sedan 2009. Fem år alltså!
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?

Jag tyckte att de startat något fantastiskt, så direkt och utan krussiduller. Att det var så kul att få lov att nörda ner sig i mode. 
Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Eleonores Ytligheter och sedan Skandes HotSpot
Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?

Mitt allra första var nog genomtänkt så det känns ok....några andra kanske inte är klockrena ;-)
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

Har inte räknat men de är många som får dagliga besök.
Hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?  

Blandat, hälften hälften kanske....fast tonvikten ligger på modeintresset även i dagboksbloggarna.Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
Någon som lever ett liv väldigt olikt mitt är Stina, som jag älskar att följa. Jetset, Europa, mode på hög och dyr nivå, våningar istället för lägenheter och allmänt glam blandat med hennes lille son och allt det för med sig att bli mor.
Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.

Jag vet inte om jag hittat någon som är så väldigt lik mig men jag tror att Anna och jag skulle kunna hänga, och att LindaK och jag skulle kunna garva högt och ogenerat ihop....fast vad vet jag....jag kanske bara är star struck.
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det får vi nog fråga dem om?Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag, fast...degmagen och ringarna under ögonen hittar de ju inte här förstås.Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
AbsolutNämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till det.
Detaljer om mina vänner, aldrig bilder på Maken (där hen ser honom påriktigt alltså), för personliga grejer. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Samvetsfråga.....startade ju blogga för att hålla koll på stilen som nybliven mamma....tänkte aldrig på besöksstatistik el kommentarer då....men det är klart att det är roligare att blogga om de som läser kommenterar...eller om hen ser att ni blir fler.Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Delvis men verkligen inte fullt ut, aldrig.Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Nej, men jag får rapporter då och då i kommentarerna att jag blivit igenkänd ;-)Kan det vara ”skadligt” att blogga?
Säkert, om hen inte tänker sig för.Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Kanske, om det känns kul.Har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
Absolut, ett uttryck i samtiden.Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
Ny kontakter, nya insikter, ständig inspiration, god underhållning. Plus att jag blivit en fena på bildbehandlig och håller mitt skrivande på en hygglig nivå.Vad har bloggläsandet betytt för dig? 


Jaha, ok. Skrev ihop svaren på två frågor i förra svaret.

Inga kommentarer: