måndag 31 augusti 2009

en lista om höstens garderobsbravader

Hos LindaK hittade jag en lista. Jag knyckte.

Din stil i en mening?
Klurar på det.

Stilförebild?
historien, modejobb i olika tidningar, folk på stan, kändisar, fina bloggerskor och kompisar

Vilket är ditt favoritmärke inför hösten?
Acne, Whyred, Minimarket

Vad inspireras du av?
Mode, konsten, livet

Vad tror du på inför hösten?
att min garderob skall prestera stordåd

Det bästa basplagget inför hösten?
mina nya kängor, som jag inte äger ännu.

Vilka skor tror du på i höst?
För mig, Madicken-kängor

Vilka färger tror du på i höst?
de mörkare, som vanligt

En ideal höstoutfit?
Madickenkängor (el de ultimata stövlarna), flickig, slapp mörk, blommig klänning, tweedig boxig kavaj, sjal med spets på + snygg skinväska på axeln.

Tre saker på höstens önskelista?
Kängor, fler byxor som är snygga att vika upp till ”vänta högvatten” nivå och en ny väska

Ditt senaste köp?
Klackar tills på fredag, svarta med metalldetaljer.

Do and don´ts?
Do – lite på instinkten

Dont – säg nej till nytt av gammal vana

Inga kommentarer: