tisdag 25 augusti 2009

Min dag

På tv4.ses modedel har de ett nytt intervjuformat. Samma frågor till alla intervjuade, man bara fyller i luckorna. Lite kul tyckte jag och snodde formuläret. Så här har ni, en standard dag i livet. Inte precis som de stora bloggarna. Knyck gärna.

Åh vilken morgon, när jag vaknar tänker jag direkt tack och lov, Kiddet har sovit nästan hela natten! Innan jag far in i duschen brukar jag ångra att jag inte duschade innan sängdax istället, då hade jag sparat tid nu. Sedan är det in i garderoben och rota, just nu har jag märkt att jag ofta väljer ngt okomplicerat eftersom vi hänger om just nu som jag matchar med rufsig knut och mina glasögon med senilsnören på. På väg ut genom dörren får jag ett sms från en konstnär som skriver något nervöst. När jag kommer fram till kontoret hejar jag snabbt på kollegorna som är på plats innan mig och eftersom jag inte hann med någon frukost slänger jag i mig mjölk med müssli och frukt. Sedan åker datorn fram och den första sajten jag går in på är nästan alltid vår egen websida eftersom det är förinställt. Vips har förmiddagen flugit förbi och jag drar för en lunchdejt till vårt sushihak för hämtmat där jag träffar utställnings-kollegorna fr ”vägg i vägg”  som utbrister hur går det med hängningen? när vi ses. Efter vi ätit märker jag att det finns tid för en spontan shoppingrunda och beger mig till men nä, sedan besinnar jag mig och inser att det finns det inte alls, möjligvis en liten promenad till kiosken där jag köper senaste Vogue. När kvällen kommer byter jag om till svarta haremsbyxor (mitt alternativ till mysbralla), linne och sneakers och beger mig till sandlådan där jag leker med Kiddet och hennes polare ända till klockan är läggdax för henne då jag känner att det är dags för vuxentid med MakenNär jag till slut lägger huvudet på kudden ångrar jag att jag inte hunnit tvätta en maskin (hunnit och hunnit) och göra ngt roligt pyssel men är glad att jag har ätit middag med familjen och hunnit leka med mitt Kidd. På natten drömmer jag om föhoppningsvis inte jobbet innan klockan ringer och det är dags att kicka igång en ny dag.

Inga kommentarer: