torsdag 2 februari 2012

häromsistens

För några dagar sedan var jag gäst på ett event hos Vera.nu, en klädbutik här i stan. Jag körde på en denim-look, helt ovant för mig som aldrig brukar matcha jeans med jeans men efter att olika snyggon ser så coola ut i det så har jag fallit till föga.
Min jeans-emsamble kommer helt och hållet fr Lindex och stövlarna fr Whyred. De tingliga örhängena är ett budgetfynd fr H&M.
Som alltid (nästan iaf) när dessa kvinns hittar på skoj så bjuder de på bubbel....en sipp bubbel på torsdagskvällen gör under med iaf mitt frusna och trötta sinne.
Jenny, som äger butiken, och hennes fina personal tog han dom oss på allra bästa sätt och vi fick bland annat en dragning om vårmodet som kommer. Hon berättade även om företaget, hur hon startade upp det, hur allt går till med inköp mm. Ett riktigt scoop för oss Härnösandsbor släppte hon också. Vera.nu stänger snart i några veckor för att sedan öppna med mycket större och finare lokaler och med flera nya märken. Verkligen kul att de finns de som vågar satsa på nytt och bättre. Heja!

Basgarderobens magi gicks även igenom....och sedan bröt shoppingfebern ut....alla fick påsar...eller iaf jag. Bland annat gick jag hem med de i det närmaste perfekta svarta stuprörsjeansen, Jenny sportar dem på bilden ovan.

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Himmel vad trevligt! Och det är så kul att det finns entreprenörer som kör sitt race och inte tror att allt, allt måste finnas i landets tre största städer!! Gilla på det!!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - visst är det! Duktiga smarta modiga kvinnor!

Anna sa...

låter som en alldeles underbar kväll!
Vila har så mycket fint... jeansen ser verkligen perfekta ut!