fredag 16 augusti 2013

fri lejd

Det ryktades om det redan igårkväll....att jag skulle kunna ha fri lejd en stund idag. Och visst, helt plötsligt passade det för mig att utan ett endaste kid dra ner på stan. Oh the joy!!! Kisen sov och de andra två hänger ju runt rätt ostöriga så min byggande Make och hans far kunde fortsätta med verandan vi håller på att knåpa ihop. Jag fick mig en ljuvlig stund allena på stan, bara småärenden, mumma för trebarnsmodern vars barn varit lediga sedan början av juni. Nu råder en frenetisk harmoni här på gården, det byggs och spikas på verandan och jag röjer bort alla lömska lönnar som smugit sig in i vår syren och karagan-häck, vips har man ett stort lönnträd på ett ställe där man dagen innan inte såg något sånt alls. Har säkert sågat ner 20 lönnar av varierande storlek idag. Innan jag bytte till mer röjar-anpassade kläder såg jag ut så här. Lång skjorta/rock-grej fr Monki (Älskar den!!), linne fr Åhlens och chinos och halsband fr H&M. Snart vankas dock ombyte, vi ska på surströmmingsskiva hos svärisarna.

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Som man uppskattade frigång när kidsen var små. Nu kan ibland oceaner av tid uppstå då de klarar sig lite mer på egen hand i varierande form...

Garderobenmin sa...

Det är det jag tänker på när jag blir för gnällig...att det är så kort tid som det är så här intensivt och att det är bättre å gilla läget. fast det är fortfarande skönt å vara själv en timma här el där ;-)