tisdag 20 augusti 2013

sista

Ja herreminje...eller kanske tack och lov. Idag var mina älskade ungars sista dag på deras evighetslånga sommarlov....och den ömma modern hade eventuellt inte stått ut en enda dag till ;-) Missförstå mig rätt. jag älskar att vara hemma med kidsen men det finns en gräns för hur underhållande en trebarnsmor orkar vara, hur många luncher och mellis hon ids svänga ihop och hur mycket gnäll hon kan ta. Plus att jag gissar att kidsen är rätt trött på sin morsa också, och varandra. Så, stor dag i morgon! Kiddet börjar i nollan (!) och Kiddo på storavdelningen på förskolan och jag och Kisen skall börja vår promenrande höst, hit och dit ska vi går för att lämna och hämta systrar. Just nu känns det toppen....påminn mig om det i november ;-)
Sommarlovets sista dag bjöd på strålande högsommar, stekhett, inte ett moln och ett nylagt verandagolv där vi spenderade dagen, till middagen dök mor och far upp på verandan och fram emot 20 gav vi upp verandan för badkaret (utan mor och far iof ;-)
Jag har hamnat där jag alltid hamnar (klädmässigt) efter en bra sommar som liksom bara fortsätter, det är slut på inspirerande sommarkläder i garderoben. Idag blev det endast mammaledigt enkelt. Både shorts och leo-tisha fr H&M.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja mor! Bra kämpat!
Krrrrram AKAF

Jessica E sa...

Ja herregud! Jag känner likadant och jag har bara varit hemma med min stora kid i tre veckor i väntan på skolinskolning. Ska bli så skönt att kunna småäta kakor på dagarna utan att behöva smyga för att hon inte ska se :-D Kunna sova när lillen sover och kanske hinna läsa någon tidning utan att behöva serva 100% av den vakna tiden...

SKa också valla lillen i vagn på hämtningsmaraton när det ska hämtas syrror i skola och på förskola :-) Vi får peppa varandra i november :-D

Librarybeth sa...

Sannerligen, just det där fram och tillbaka med käk och mellis... det kunde göra en riktigt matt.
Tyckte det var rätt fint att umgås lite på egen hand med min yngsta flicka när hennes storasystrar återvände till skola och dagis!

Garderobenmin sa...

AKAF - Tack! Heja dg oxå!!
Jessica - Enade vi stå!!! Heja oss!
Librarybeth - Precis, ibland känns det som om jag knappt sett bebben på hela dagen för syrrorna "kräver" så mycket mer.