tisdag 27 maj 2014

lite mindre jag...el en annan version kanske

I en av mina favoritfilmer Shirely Valentine (alltså, jo jag vet, det är en ganska cheesey rulle fr 1989 - but I love it!) finns en sekvens som jag ofta tänker på. Shirely är den uttråkade och förbisedda medelålders frun/mamman som får nog, åker på smygsemester till Grekland med en väninna, blir dumpa av henne när de kommer fram och får semestra själv, in a nut shell. Hur som, precis innan hon ska lämna hemmet med sin smygpackade väska ringer den snobbiga och präktiga grannen på dörren. Samma granne som Shirley tidigare fått totalt spel på och lurat att hon ska åka till Grekland med sin älskare... Grannen kommer med en present, en ljuvlig citrongul sidenkimono. Grannen berättar att hon haft den i en evighet men aldrig varit modig nog att använda den i rädsla för vad alla andra ska tycka. Fy vad jag inte vill leva livet med vackra kläder i garderoben som inte blir använda...pga av vad andra ska tycka. Life is to short not to wear beautiful clothes...och allt det där, om det är det man vill. Näe, äg din look och använd det du vill. Därför, när jag semestrar i solen blir jag alltid lite mer boho...för någonstans där inne finna ett litet behov av att leka lyx-bohem då och då....så en får passa på helt enkelt.

1 kommentar:

Librarybeth sa...

Kanske för att semester gör att man får tillfälle att var mer boho?? Jag älskar att slappa runt i jeansshortens och mer fransig klädsel då...