torsdag 11 september 2014

den här veckan;

Säger jag grattis till Lindex som fyller 60, partyt pågår visst för fullt just nu i Götet. Hade ju varit kul, en bal på slottet och allt det där...jag skulle vara a shoe in - belive you me Lindex ;-) Kollade lite på jubileumskollektionen, många fina grejer, den här tröjan ser ljuvlig ut tex. Enkel, skräddad feeleing (iaf på bild) och så ser den så mysig ut. Den ser ut som ett väldigt bra plagg för kontoret.
Sörjer jag att jag förmodligen inte kommer att få se Hertha Hillfons hem och ateljé i verkligheten, eftersom både hem och all konst gick under klubban i veckan. Vänföreningen lyckades, som jag förstår, ropa hem många viktiga delar av Hillfons konstnärsskap och ämnar visa upp det för oss som går under epitetet allmänheten. Bra, för det är så rasande fint men det hade varit riktigt ljuvligt att få ta sig en stros genom det där konstnärshemmet som på bilderna ser magiskt ut.

Imponeras jag (åter igen) av Underbara Clara som går från klarhet till klarhet verkar det som. Denna gång har hon startat upp Yawama Kids of Sweden ihop med sin syrra och Nicola Fackel (grundare av Yawama of Sweden). Stickade, ekologiska, rasande söta mjukisdjur, fina kuddar och annat fint som både gör gott är är bra
Har jag så smått börjat klura lite på ett par nya bågar....svart plast med guld såg fint ut....har dock letat ett par i transparent plast ganska länge....och varit sugen på ett par pilotbrillor som helst ska vara matta. Tips någon?

1 kommentar:

I mitt huvud sa...

Jag håller med, tröjan ser riktigt fin ut! Kanske man skulle kolla in den på riktigheten??