söndag 11 juli 2010

Bra loppis

Typiskt mysig sommardag. Lugn morgon med div projektgrejs, lunch på däcket och sedan en biltur för att gå på loppis. Blå Portens loppis och antikt var vår destination denna dag. rekommenderas om ni är i krokarna av Härnösand. Stort utbud av det mesta, tom kläder och skor, även lite smycken. Mycket möbler och väldigt mycket glas och porslin. En dyrare avd med mer antikaffärskänsla. Du gör inga fynd-kap här, ägarinnan verkar vara mycket kunnig och vet precis vad hon har men däremot är det lätt att göra fynd av vackra saker som man kan vara på jakt efter. Som sagt, rekommenderas.
Efter loppisturen stannade vi i min by och bjöd oss på middag hos Mor och Far. Var tvungen att fota min Mors pelargon, den allra raraste lille pelargon jag sett.

Mycket möbler på Blå Porten som sagt.
Jag hittade även en helt ljuvlig liten saab på loppisen, en 61a, en tvåtaktare. Underbart fin, dock inte till salu på loppisen.
Jag har på mig den gamla antika nattsärken över ett linne fr H&M och byxor fr Monki.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Verkligen söt pelargon!