fredag 24 september 2010

Pippi

Fredag! Tjiho! Klockan är snart 17 och maken väntas hem any time. Om några timmar drar vi till stugan. Ååh så ruggigt det kommer att vara där, vi måste elda som galningar. Det gillar jag. Mysigt. Resten av helgen förväntar jag mig höstsol, vi börjar äntligen känna oss friska och jag längtar efter att vara utomhus.
Idag har jag vinkat hej då till Dalkullan, nu får det inte dröja ett år till nästa gång. Så härligt det varit att verkligen få umgås ordentligt. Innan hon hoppade på tåget lunchade vi på det fina biblioteket här i stan. Verkligen ett bra häng, fika och lunchställe. Kiddet fick låna nya böcker, jag fick kaffe och kaka. Win win liksom. Jag invigde en ny klänning, grå, lång och enkel. 90talet kunde inte gjort det bättre själv. fr Lindex, med Wera-kängor.
På caféet hade de pippi...hehe. Hur många som helst stod överallt.

Inga kommentarer: