tisdag 8 februari 2011

Att kopiera är den bästa formen av smicker

Frida, som bloggar här; fraidi.blogspot.com, hittar på olika teman för kläder under veckorna. Känner man fört så hänger man på. Kul med människor som ids! Jag missade igår men tänkte försöka mig på det aktuella temat för resten av veckan. Nämligen copy cat. Härma andra, det är ju iksom det som mitt web-idkande går ut på. Inspiration och perspektiv på saker och ting. Så min tisdagskopiering blir av en cool dam från New York, jag har visat henne förut och jag har ingen aning 0m vem hon är.
Mina kläder kommer från Rodebjer, Monki och DinSko. Önskar bara att mina brallor varit lite vidare i benen. Så här gick jag ofta klädd i slutet av 90-talet, typ 98-99. Min bästa outfit var vida kostymbrallor, en rak ganska lång kjol i ett nästan vindtät-aktigt tyg med dragkedjeslits och över det en skjortklänning. Det blev liksom tre lager som stack fram....och på huvudet hade jag platinablonda afrolockar! Det ni ;-) Någon gång måste jag nog samla ihop alla mina frisyrer och göra en expose...eller snarare en odyssé ;-)

8 kommentarer:

Frida sa...

snyggt! kul att du hänger på!

B sa...

Söt du är! Bra kopierat!

Lena S sa...

ah, afrolockarna gör att jag minns dig från förr. Vi kan ha jobbat ihop på hotellet vid bron en sommar, eller om du jobbade ihop m min kompis Leek efter att jag slutat.

Garderobenmin sa...

Lena - ojdå ;-) Nej jag jobbade där efter Leek...men jag har pluggat i Umeå...kanske därifrån...satt i olika styrelser och kommiteer....bor du i Härnösand?

Lena S sa...

Ah, det är från den tiden ni känner varann.
Är inte kvar i Härna, bor i Stockholm numera. Inspireras iaf av dina fina bilder, och nu är det ju ännu roligare att läsa när ni bor i Härna:-)

Garderobenmin sa...

LenaS - Kul att du gillar bloggen! Vet han om min blogg, vår gemensamme vän? Det har han aldrig sagt.

Lena S sa...

Hmm, det vet jag inte. Det är inte via honom jag hittat hit utan via Linda K:s blogg.

Garderobenmin sa...

LenaS - ja men då så! Bästa LindaK! Kul att du tittar in här! Trevlig helg