tisdag 8 februari 2011

Varumärkeskoll

Jag har en vän, relativt ny i mitt liv och redan mycket omtyckt. Hon bloggar här; inspirationsbloggen.se, där gör hon sitt bästa för att inspirera oss med sitt liv, vackra hem, sin härliga familj och positiva syn på det mesta. Jag knyckte en lista av henne, en varumärkeskoll. Tjuva gärna av mig!

SKOR:
Whyred leder i antal men skulle gärna ha mer Acne och minst ett par Loubotuins och ett par näbbstövlar fr Docksta.
SNEAKERS: Mina Le Coq Sportif dog hjältedöden på jobbet, behöver nya
JEANS: Acne och Cheap Monday
T-SHIRT: Monki
UNDERKLÄDER: Det där är ett sorgligt kapitel som jag ämnar ta tag i.
VÄSKA: Det där är ett sorgligt kapitel som jag ämnar ta tag i.
PLÅNBOK: Mulberry och jag ÄLSKAR den
SOLGLASÖGON: Makens fr Ralph Lauren är favisarna just nu, har ett par Acne som jag gilar också och flera märkeslösa som är toppen
KLOCKA: DKNY och Makens vintage Longine och Omega
SMYCKEN: Guld! Allt jag fått av Maken är fint och det är mest det jag använder plus några till fina saker.
TV: ehhh, ja det har vi
MOBILTELEFON: LG (haha, jag var tvungen att kolla)
DATOR: MacBook, love it!
SMINK: En salig blandning, är beroende av min askunge-kräm fr Elisabeth Arden (Beauty Flash balm)
ANSIKTSKRÄM: Just nu Olay köpt på coop
LOTION: Den fetaste apoteket kunde uppbringa
DEODERANT: LDB
TANDKRÄM: ?
SCHAMPO/BALSAM: Silvershampo fr John Frieda och ett budget-superbalsam för långt hår fr Loreal
TVÅL: inte en susning
PARFYM: Nyttjar det ej
MINERALVATTEN: Vi bubblar hemma
VIN: St Clair - vitt, McMannis - rött (Men det går liksom inte att välja egentligen
DRINK: Bellini
BRÖD: Mörkt, fullt mer olika fröer till vardags, rostat morotsbröd på helgen
MAT: Kan inte välja men gärna lagad fr scratch och genomtänkt.
GLASS: Nä, jag är ingen glass-person, men det är klart, slänger man på grädde funkar det mesta.
GODIS: Mörk choklad
SÄNG: Hilding
LAKAN: Inget märke speciellt men gärna satin el bäcke bölja
FRISÖRSALONG: Inte nöjd ännu
DAGSTIDNING: Dagens Industri
MAGASIN: Alla :-)

2 kommentarer:

Snart tretti sa...

Takk for tips om fin blogg!
Jeg ser for meg at dere har det så fint hjemme også.. Trenger særlig inspirasjon til barnerom. Noe du har lyst til å blogge, eller er dette "bare" moteblogg? :)

Garderobenmin sa...

Grommis - åh hej! Det var ett tag sedan. Jag har faktiskt tänkt blogga lite mer från vårt hem nu när vi kommit i ordning. Barnrummet är dock en nödlösning, lite litet och ett genomgångsrum men en fin grej har vi fått till. Visar när det är städat ;-) Men inspirationsbloggen.se slår mig med hästlängder, speciellt när det kommer till barnrum.