onsdag 16 november 2011

ONSDAG

Har haft det så fint med kidsen i veckan, de har snörvlat och vi har myst hemma. Jag har ju tjatat om tröttan som tär på oss alla och hittills har det känts begränsande och det är väl inte så konstigt. Men igår tex så sa jag "ok det gör vi" när Kiddet ville plocka fram keramikleran och greja med den, istället för att säga "nej det orkar inte mamma, det får vänta tills......" och det blev så himla mysigt. Vi kunde sitta en lång stund och greja och Kiddet tyckte att det var så roligt och nu har vi många fina nya julgransprydnader på g....när de är brända alltså. Så idag när hon ville gå på biblioteket på väg hem från dagis så tänkte jag likadant, mycket skönare än att bråka om att man inte orkar. Såklart fungerar det inte alltid, det blir inte alltid roligare av att säga ok (idag var vi tex ca 5 min från hunger-break down pga av biblioteksbesöket ;-) men ibland iaf. Bra för mig att tänka på, att inte fastna i "orkar inte-resonemang".
Älskar den här tröjan, ett perfekt uddaplagg som själv gör outfiten, behövs bara något enkelt till. Både tröja och chinos fr H&M, skor VOX.

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Mmm, instämmer i allt!! Och okej - det gör vi funkar med "stora" barn också! Läcker outfit!

Vesnas vardag sa...

Läckert med sockorna. :)