onsdag 25 januari 2012

Grattis kära fina!

Ha den äran söta Svägerska! Hoppas att du får en lugn och kravlös födelsedag med några riktigt fina paket. Det kommer något av den sorten härifrån också, om ett litet tag ;-) Måste bara igenom kaoset först. Rara M, tack för att du finns, för att du är en ypperlig mor till de där ungarna som jag har den stora äran att vara både faster och gudmor åt och för att du är min bors fina fru, rara Du!

Tänkte lite på ordet svägerska....el snarare så att jag tänker på det varje gång jag skriver det, vilket jag gör lite då och då eftersom jag har två så utomordentligt fina svägerskor. På engelska heter det sister in law, syster genom lagen - finare tycker jag, lite mer vad det känns som, att få en syster, en extra kvinna i sin familj, en bonus som man inte räknat med. Älsk.

Inga kommentarer: