fredag 6 januari 2012

trettondagsafton

Igår drog jag på mig en glittrig och sällan använd blus fr Twist&Tango, hängde vintagepärlor i öronen och styrde kosan mot svärföräldrarnas hus för att fira rara Svärmor.
Under matlagningen sippades det runt med lite porter i glasen, jag skalade och stavade potatis som Svärfar aka kocken sedan slängde i lämplig kastrull.....
....för fritering.....till pommes fritsarna åt vi en gudomligt mör oxfililét och göttigt örtsmör.....
....vi skålade i bubblor till både för och efterrätt.....
.....och såklart fick Svärmor paket......dock visade det sig att vi glömt tårta......eehhhh sa Svärfar och undertecknad och slog våra kloka? huvuden ihop.....vad att göra.....aha sa jag, jag skådar äckliga pågen-kanelgifflar i skåpet.....finns det grädde? Japp rapporterade svärfar med näsan i kylskåpet. Det fick bli grillad kanelbulle-bruscetta med hjortron-fyllning toppad med vispad grädde, tillsammans med en liten apelsin och chokladsallad. Tadaaa! Inspirerad av Leilas ljuvliga recept! Try!

Inga kommentarer: