måndag 2 januari 2012

när det skymmer innan det ljusnat

Det blev aldrig ljust idag, bara grått och regnigt. Jag önskar att det kom ett perfekt lager av vit krispig och kall snö och att vi kunde få typ 5 minusgrader som höll i sig. Vinter ska vara vinter, allt annat är ju faktiskt ganska tröttsamt....regnet iaf. Jag och flickorna har jullov fortfarande och vi har fördrivit dagen på allehanda vis. Jag har kollat igenom 2011 års dagens för att kunna knåpa ihop någon slags årsredovisning, Kiddet har målat porslinsburkar med julklappsfärg och Kiddo har i vanlig ordning ätit en lagom dos av sin giftfria vattenfärg. Vi har hunnit se både Saltkråkan och Lotta och nu rullar Barnen i Bullerbyn medan jag läser Keplers läskiga senaste Eldvittnet. En riktigt fin och mysig dag trots att både snö, ljus och sol uteblev.
Min nyårsbukett står fin fortfarande, vintervitt.

1 kommentar:

Librarybeth sa...

Regn och snöglopp här runt mitt hus likaså... då får man fördriva tiden med en bok...