lördag 3 november 2012

mix and match - lite halloween men mer alla helgons dag

Vi har firat alla helgons dag på allra bästa sätt, med familjen. Mor och och far och som grädde på moset var min egen mormor också med. Jag var storstilad husfru och svängde ihop fyllda lövbiffsrullader och hasselbackspotatis och till dessert blev det gino på björnbär, apelsin, banan och hallon. Innan middagen tog min pappa-fin med sig ungarna ut på gården och skickade upp två varmluftsballonger, fint tycker jag, speciellt i dag. Likvärdigt med att gå till kyrkan och tända ett ljus för någon hen minns och saknar faktiskt. Vilket jag brukar försöka göra men som hoppades idag. Vi andra stod med öppen verandadörr och tittade på, det här med eld och ljus, tänk så det fascinerar oss. Hoppas ni haft en fin dag.

Inga kommentarer: