onsdag 13 februari 2013

idag, med lång lista


 
Lista som jag först hittade hos Frida, igår men som jag läst hos många idag. Det ser ut som två listor men jag kan ju för tusan inte bryta listan utan att den delar upp sig i två numreringar......jag är ju faktiskt gravid. ;-D Klädd i H&M och VOX
  1. Hur gammal är du? 36
  2. Hur gammal känner du dig? Är i fas med min ålder
  3. Vad har du gjort i dag? Jobb, hämtat barn, stekt fiskpinnar, ätit choklad till middag, kollat Mia på Grötö
  4. Vilken film såg du senast? haha, kommer inte ihåg....dåligt
  5. Vem ringde du senast? Mamma
  6. Är du besatt av någonting? Besatt....det beror nog på vem som tillfrågas....själv svarar jag nej
  7. Är du rädd för blod? Nej, men det får ju gärna stanna där det ska
  8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Började fylla i listan i soffan i familjerummet, avslutar den i sängen
  9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Ingvar Carlsson, Per Albin Hansson, Carl Bildt, Göran Persson
  10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej
  11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart tror jag
  12. När vaknade du i dag? Många gånger efter midnatt, lite obekväm i kroppen just nu, klev upp 06:30
  13. Vilken är din favorithögtid? Jul, nyår, påsk....like them all
  14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag vill bara vara hemma i huset och boa
  15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? En liten skabbig stuga i Storuman
  16. Hur vill du tillbringa din pension? Med Maken, ofta resandes, ha lite coola styrelseuppdrag och lite juryuppdrag kanske....med barn och barnbarn.
 
  1. Vad lyssnar du på just nu? Förra veckans Stil är på paus i Iphonen
  2. Har du någon gång brutit ett ben? Nope
  3. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Smör, tomater, ägg, juice....och smör ;-), grädde på 6e plats
  4. Vem är din favoritkändis? Folk jag skulle vilja hänga med av olika anledningar..Jenna Lyons, Jonas Gardell, Dave Grohl, Lena Philipsson och Garance Doré
  5. Vad är du på för humör just nu? Trött, glad, lite jobbstressad 
  6. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nordamerika...mehh fy så fjuttigt det ser ut
  7. Snarkar du? Nej.
  8. Vilka yrken har du provat på? Utställningskoordinator, curator, kultursamordnare, guide, föreläsare.....fönsterputsare och råttskötare 
  9. Hur går du helst klädd? Coolt vuxet och vardagligt snyggt
  10. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion
  11. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad
  12. Vad sa du senast? alltså den här serien är ju faktiskt ganska bra....till Maken om Scandal
  13. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Historia, engelska
  14. Vad har du på dig just nu? Rödrandiga byxor fr Polarn och Pyret och svart linne
  15. Vilken är din favoritaffär? Här i stan....Hernö Ost&DeliÖbacka Bok och Hemslöjden 
  16. Vad har du i dina fickor? Inget
  17. Vad köpte du senast? alla hjärtans dagspresenter till familjen
  18. Hur många gånger har du flyttat? 15
  19. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En presenning, tändare (en stor) och en gryta 
  20. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både fast helst inte under samma dygn
  21. Senaste filmen du såg på bio? haha
  22. Har du blivit sydd någon gång? Ja
  23. Har du någon gång badat naken utomhus? hur kan man inte?
  24. Vad åt du till frukost? Citronyoughurt, limpa med ost och varm choklad.....jag är ju ändå gravid
  25. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Tog examen, bodde i ett slags kollektiv med bla Maken i Göteborg och arbetade som värd på Göteborgs internationella konstbiennial
  26. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? alla skulle bli väldigt förvånade
  27. Var lägger du din mobiltelefon när du sover? På golvet nedanför sängen
  28. Vad var det sista du åt? Smörgås med ost, tomat och svartpeppar till blåbärssoppa (jag åt ju ändå choklad till middag)
  29. Är du blyg? Nej
  30. Vilken var den senaste konserten du var på? Nicolai Dunger på Mormror Hilmas i julas
  31. Vad heter du i andra namn? Marie
  32. Har du varit med om en bilolycka? Nej
  33. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja
  34. Vilken är den roligaste träningsformen? Jogga med ngt bra i lurarna, yoga
  35. Har du några husdjur? Nej, djur - not my thing
  36. Vill du gifta dig? done that, firar 8 år i sommar
  37. Var växte dina föräldrar upp? Ångermanland
  38. Har du någon gång ringt polisen? Nej
  39. Har du svenskt ursprung? Ur den norrländska myllan kommen
  40. Har du, eller har haft, något smeknamn? Liten
  41. Vilka är dina största svagheter? Vetebröd, kläder (också min styrka) och att jag plågar mig själv med att skjuta upp saker

3 kommentarer:

Frida sa...

Yey, älska listor!

Sofia - ett bättre du sa...

Kul med listor! Och vad fin du är!!

Garderobenmin sa...

Frida - jag med och den här gav rolig information tycker jag.
Sofia - tack! ;-D